Hoppin-halfuurtjes – Aan de slag met de aankoopcentrale hoppin
SOLVA lanceert de Hoppin-halfuurtjes: 30 minuten hands-on informatie over producten uit het aanbod van de aankoopcentrale voor Hoppinpunten en toegankelijke bushaltes. Voor wie verantwoordelijk is binnen een stad of gemeente voor de aankoop, inrichting of aanleg van Hoppinpunten en toegankelijke bushaltes, zal de investering van een half uurtje zeker lonen.
Digitale infosessies
Onze Hoppin-halfuurtjes zijn een reeks korte digitale infosessies per product uit de aankoopcentrale Hoppin. Die faciliteert de aankoop van straatmeubilair en ander materiaal voor de aanleg van Hoppinpunten en toegankelijke bushaltes, ook wanneer op die locatie geen Hoppinpunt is gepland.
Tijdens de praktisch ingestelde Hoppin-halfuurtjes, die maar 30 minuten duren, maken we lokale besturen vertrouwd met de technische aspecten, bestelprocedure, inrichting en gebruik van ieder product. We geven de leveranciers het woord en de lokale besturen kunnen vragen stellen.
Planning en inschrijving
We starten met de reeks vanaf juni. Op het programma staan alvast 3 sessies ingepland, waarin telkens 1 product uit de aankoopcentrale wordt toegelicht. Deze zomer volgt een evaluatie, en op basis daarvan gaan we verder met de reeks vanaf september.
Inschrijven voor de sessies in juni kan via onderstaande links. Ze gaan telkens door op dinsdag van 12:00 tot 12:30 uur.
- Inschrijven voor de sessie op 11 juni – Hoppinzuilen (Infopunt Publieke Ruimte)
- Inschrijven voor de sessie op 18 juni – Fietsoverkappingen en schuilhuisjes (Epsilon Cities)
- Inschrijven voor de sessie op 25 juni – Fietskluizen (Wolters Mabeg)
De aankoopcentrale voor Hoppinpunten en toegankelijke bushaltes is een initiatief van SOLVA in samenwerking met Veneco, DDS, Interwaas en IGEMO, met ondersteuning van de provincie Oost-Vlaanderen en Mobipunt.vzw.